När du ska flytta är det ofta mycket som behöver tas hand om. För privatpersonen är det t.ex. adressen som ska uppdateras, vänner och familj ska meddelas, abonnemang ska avslutas eller flyttas. För företaget är det extra viktigt att flytten går snabbt och smidigt för att verksamheten inte ska bli lidande, varför även många använder sig av en flyttfirma i Landskrona. Så varför inte då ta hjälp med det praktiska, och fokusera på planeringen för att snabbt komma i ordning på din nya adress. När du använder flyttfirmor får du tid över till annat, och kan lita på att din flytt är i goda händer. Flyttfirmor i Landskrona är till för dig som privatperson och är dessutom en tjänst som berättigar dig till RUT-avdrag, så spara dina kvitton till deklarationen.
Tjänster hos flyttfirma i Landskrona:
- Packmaterial, inklusive skyddsplast och liknande emballage, samt hjälp med att demontera och montera, så att du slipper lägga tid och energi på dina möbler, utan kan fokusera på dina övriga flyttbestyr istället.
- Städning i samband med flytten. Om du har särskilda önskemål kan flyttstädningen anpassas efter detta, men i de flesta fall blir det enklaste för dig att helt överlåta städningen åt oss.
- Magasinering av de saker du inte vill ha med dig till ditt nya boende, eller din nya lokal.
- Flytt och frakt inom Landskrona och närliggande orter som Svalöv, Häljarp, Glumslöv, men självklart även längre sträckor.
- Sist men inte minst: hjälp med transporten och alla tunga lyft. Detta sparar både din rygg och minskar risken att något skadas i flytten då personal lyfter tungt och säkert.
En trygghet med att anlita hjälp
För att säkerställa att flytten går precis så smidigt som man har tänkt sig så tar de flesta flyttfirmor i Landskrona fram en offert med tidsangivelser och datum, som styr vad man kommer få hjälp med under flytten och när det kommer att utföras. En del erbjuder nöjd-kund-garanti, så om du mot förmodan inte blir nöjd med antingen flytt, städning eller någon annan av tjänsterna du har beställt, så åtgärdas felet utan extra kostnad.